lördag 30 juni 2012

Mood board in June








Sommar. Rosor, pioner, nävor - nästan alla de finaste blommorna är som mest praktfulla nu. Schersminen doftar så underbart att jag skulle kunna stå där under och insupa den ljuvliga doften dagarna i ända. Rosorna på bilden är Great Western, Louise Odier och Rose de Rescht. Tre måste-ha-rosor för alla rosfantaster!

Varje månad skapar vi en "moodboard" med det som natur och trädgård har att erbjuda den aktuella månaden. Vill du också anta utmaningen? Du väljer själv helt fritt hur du arrangerar och fotograferar. Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg. Jag ser fram emot att se alla blomstrande bidrag!

Vi skapar moodboards varje månad: Karin A fotografi, Molly's maison,Vid Vätterns strand, Sabinas foto, Fotodagboken,Trädgården på höjden, Creando, Stjärnflocka, Everyday miracles, AnnamA, LissenTo, Ai Loves,


Ha en skön lördag!
 
*** 
Summer. Roses, peonies, crane bills - all of them are flowering gorgeously right now. The mock oranges are also in bloom now and I absolutely adore the scent (I could seriously spend all day sniffing on them!). The roses in the pics above are Great Western, Louise Odier and Rose de Rescht. Those three roses are really must-have-roses for anyone who loves roses!

Each month we will create a "mood board" with things that the nature and/or the garden has to offer. Do you want join the challenge? You choose how to arrange and photograph. Leave a comment on this post and I'll link back your blog. I'm really looking forward to seeing all flowers this month!

We create monthly mood boards: Karin A photography, Molly's maison,Vid Vätterns strand, Sabinas foto, Fotodagboken,Trädgården på höjden, Creando, Stjärnflocka, Everyday miracles, AnnamA, LissenTo, Ai Loves,

Have a lovely weekend!

20 kommentarer:

Sarah B 30 juni 2012 kl. 12:44  

Oh thank you for including me! I'm so thrilled. Your roses are stunning. I am a big rose lover, especially old-fashioned roses, but I have none of these there in my garden. I might have to change that! :)
ps I will add a link on my post to yours. Have a lovely weekend !

Johanna Stålros 30 juni 2012 kl. 12:46  

Ljuvliga bilder!!! Önskar dig en skön lördag. Kram

CreandoPhoto 30 juni 2012 kl. 13:34  

Ja, det hade varit roligt att vara med på den här fotoutmaningen. Jättefina bilder tar du, så lite prestationsångest får man ju... Men jag ska göra ett försök. Väldigt spännande i vår trädgård dock....dåligt med blommor :) Jag får slinka in i någon grannes och knycka något ;)

Kramar Kicki

Lotta 30 juni 2012 kl. 14:17  

Din mood board är en njutning för ögat! Jag har lagt upp min och önskar dig en riktigt härlig och skön sommar.
Kram Lotta

Sabina 30 juni 2012 kl. 14:29  

Stiligt! Min mood board har just kommit upp och den blev såhär: http://sabinasfoto.wordpress.com/2012/06/30/mood-board-june/

Katarina 30 juni 2012 kl. 16:57  

Så vackert, Karin! Min ligger uppe nu också.
Kram Katarina

Anonym 30 juni 2012 kl. 19:47  

Hur fint som helst! Ha en härlig lördagskväll och söndag!

Kramar

Annika GW 30 juni 2012 kl. 20:22  

Oj! Så snygga bilder! Djupt imponerad! / Annika

CreandoPhoto 1 juli 2012 kl. 12:40  

Hepp! Nu är jag med :)

Kramar

Malin - Stjärnflocka 1 juli 2012 kl. 19:03  

Så vackert!!!
Åh, det här var roligt!
Hoppas du inte har inträdeskrav ;) För jag vill gärna hänga på.
http://stjarnflocka.blogg.se/2012/july/moodboard-juni.html
Kram Malin

Trädgården på Höjden... 1 juli 2012 kl. 22:27  

Somrigt och romantiskt. Så vackert.
Nu ligger även min mood board uppe.
Hälsar Åsa

ally 2 juli 2012 kl. 08:49  

They are stunning roses Karin
I think this is your prettiest yet!
Do I have to do something to have my link included too? - -I love playing and viewing!!

Anna-Maria 2 juli 2012 kl. 12:18  

Åh jag vill också vara med men nu är det juli!Kan jag vara med då?

AnnA 2 juli 2012 kl. 22:59  

Hej Karin!
Mycket rosor och bara rosor på min moodboard från den sista juni.
Som vanligt är dina bilder poesi!
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA
Mitt inlägg finns här: http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.se/2012/07/ny-manadnew-month.html

Emschen 3 juli 2012 kl. 10:57  

Gud så vackert och vilken kul idé! Som en blomsterdagbok över året.
Jag tror jag vill hänga på!

Georgianna 4 juli 2012 kl. 09:29  

Hi Karin,

Oh, these are so beautiful! I agree about the mock orange. One wants to just put a chair next to it while it is blooming.

As for the roses, you remind me I need to add some of these to the garden. I just love their old-fashioned look.

Have a great week!

xoxo

Kate I 5 juli 2012 kl. 08:13  

Hello Karin, I'm a bit late with my board but here it is...it's so much fun to do these.

http://kateiredale.typepad.com/inspired/2012/07/mood-board-june.html

Your board is beautiful, as always, and I especially love the background you use...wonderfully, weather wood. It's perfect!

Malin på pastill.nu 5 juli 2012 kl. 21:28  

Men åh så fint! Jag tror jag vill hänga med på den utmaningen. Fast jag fattar knappt ens vad moodboard är för något :-S

LissenTo 8 juli 2012 kl. 17:41  

Så sirligt vackert, en sådan mjukhet i bilderna så man blir mild i sinnet.

Såg att du hade en massa böcker att läsa framöver, visst är det härligt att ha en boktrave som väntar.

Kram och ha det gott.
I mitten av veckan ska jag till fina Göteborg igen.

Idag lade jag upp mitt moodbard, väldigt sent.

Ai 9 juli 2012 kl. 01:55  

Another pretty pretty board! Sadly my peonies did not bloom this year :-( But at least my roses did! Have a lovely week!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP